Пн
20.01.2025
06:01
Вітаю Вас Гість
RSS
 


Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
МЕНЮ веб-порталу

Інтерактивне ШМО

КОРИСНО







Нарадчий куточок
Чи потрібні ШМО вчителів?

Всього відповідей: 127

І ми під рукою

Код нашої кнопочки

Впевнені, один в полі не воїн. Пишіть нам і обмінюємось банерами. Раді співпраці!


Головна » Файли » Майстерність » Впровадження передового педагогічного досвіду

Методичні поради для підготовки і проведення Дня Європи
09.08.2013, 17:13

Методичні поради для підготовки і проведення Дня Європи (з досвіду роботи вчителів КЗШ № 44)

Маханько І.В.

Маханько І.В., вчитель географії, економіки, спеціаліст І категорії

 

Невід’ємними частинами сукупності характеристик інноваційної особистості є висока розумова активність і творчий підхід до розв’язання проблем. Ці риси базуються на фундаменті стійкого інтересу до навчання. Технологічний розвиток сучасного суспільства вимагає від випускників шкіл не тільки високого рівня навчальних компетенцій, а й сформованих соціальних компетентностей, готовністю до безболісної соціальної ідентифікації та адаптації, вміннями застосовувати набуті знання в різноманітних галузях людської діяльності.

Тож, одним з пріоритетів роботи вчителів КЗШ № 44 є залучення учнів до проектної, кооперативної позакласної діяльності. Широкі можливості у реалізації мети сучасної шкільної освіти надають різноманітні позакласні заходи, що проводяться в рамках Дня, Тижня Європи.

Лежачі в грунті, зерна перебувають чекаючи: тільки при сприятливих умовах вони проростуть і зацвітуть. Це справедливо й для підготовки позаурочного заходу. Варто дотримуватись методичних принципів, зокрема:

1) розгляд і підтримка творчих, «реальних» ініціатив уічнів;

2) при виборі тематики та форми виховної роботи, врахування інтересів та потреб різних вікових груп;

3) всі масштабні рішення затверджуються спільною педагогічно-учнівською радою;

4) постійний зв’язок: Учні – педагог-організатор та завуч з ВР – класні керівники, вчителі-предметники;

5) до реалізації освітніх та виховних проектів залучаються всі: і учні, і вчителі і батьки;

6) діяльність і внесок кожного учасника у досягненні загальної дидактичної мети оцінюється, а результати оприлюднюються.

 

Якісна та продуктивна підготовка на 50 % залежить від попередньої підготовки та компетентності самих школярів, тобто наявності у них знань та вмінь (самостійно генерувати ідеї, спілкуватись у колективі, розподіляти і організовувати діяльність, роботи з комп'ютером, додатковими джерелами інформації, роботи в групі, комунікативних, ораторських умінь, тощо). Тому, 1 порада вчителю – організатору:

·        Ознайомити (нагадати) учнів з змістом загальної форми роботи, її метою, залучити учнів до розробки заходів які б їм були цікаві.

·        Мотивувати учнів до подальшої діяльності через набуття життєво необхідних у майбутньому дорослому житті знань та навичок (специфіка навчальної співпраці вчитель – учні – партнери; особиста і практична значущість; посильність роботи; здобути авторитет та повагу серед однокласників, вчителів; взяти участь у представленні своєї роботи на загальношкільному чи районному рівні; кооперативна робота з однокласниками; дружні змагання, тощо);

·        Допомогти у формуванні малих колективів – груп, які будуть плідно, дружньо разом працювати. Окреслити чіткі завдання кожному.

При цьому, необхідно врахувати індивідуально-психологічні особливості учнів, їх характер, поведінку, уміння та вподобання, щоб кожний учень почував себе впевнено, навіть захищено, у власній групі, лише тоді він зможе з максимальною для себе віддачею працювати. (Зверніть особливу увагу учнів на правила роботи в групах, для більшої ефективності, ці правила – принципи можна сформувати всім учнівським оргкомітетом. Ось деякі з них: повага один до одного та ідей однокласників; демократичність роботи; рішення більшості необхідно поважати та активно включитись до подальшої роботи; чітке планування діяльності, тощо).

Однією із умов вдалої колективної проектної роботи є створення ситуації успіху, але, зверніть увагу,  при недбальському, байдужому та лінивому ставленні учнів до роботи штучність такого успіху буде очевидна. Варто якісно описати спочатку всі переваги здійсненої роботи, а потім, звернути увагу і на недоліки, яких в наступний раз можна позбутися.

¨     З метою подальшого залучення учнів до позаурочної роботи, після проведення Дня Європи доцільно організовувати обговорення, під час якого учні матимуть змогу оцінити власну проектну діяльність в цілому та особистий внесок кожного у загальну справу.

Можливі форми позакласної роботи до Дня Європи

Враховуючи психолого-фізіологічні особливості учнів 1 – 6 кл. варто їх залучати до колективних змагань, девіз яких: "Наше завдання себе показати". Зокрема: квест «Галопом по Європах», «Безпечна прогулянка», розважально-пізнавальні програми: «Казками Європи», «Музей Казкових героїв», тощо. Користуються популярністю і конкурси малюнків, зокрема, на асфальті, графіті: «Європа очима дітей», «Ми – всі європейці», виставки поробок «100 чудес Європи», та ін.

Використовуємо й індивідуальні технології співробітництва, девіз яких "Кожен за себе", наприклад: тематичні аукціони знань «Чи розумніший ти за 5-класника?», конкурси-огляди юних художників, фотографів-аматорів «Криворіжжя – майбутній альтернативний туристичний центр Європи», прес-проектів «Видатні особистості Європи», «Чудеса Європи».

Для середньої вікової ланки ефективними є виховні тренінгові заняття «Толерантність – європейська чеснота».

З метою інформування громадськості та згуртування класних учнівських колективів проводимо, також:  виховні євроуроки «Шукати треба серцем, найголовнішого очима не побачиш», маленькі уроки для батьків «Життя в гармонії з Європою», засідання дитячого парламенту «ЄС: міфи та реалії», відкритий мікрофон для батьків»; оформлення та друк брошюр за матеріалами Дня Європи, створення комп'ютерних екопрезентацій, відео-презентацій «Віртуальна подорож Столицями Європи», «Країни – економічні лідери ЄС», тощо, написання тематичних статей до шкільної газети.

До організації та проведення Днів Європи необхідно залучати як учнів, так і педагогів-організаторів, вчителів предметників, адміністрацію і батьківську громадськість. Проведення Днів Європи - це веління часу, творча самореалізація, вияв неповторної індивідуальності педагога, а для учня – це свято серед традиційних буднів.

Категорія: Впровадження передового педагогічного досвіду | Додав: Зінуля | Теги: День Європи
ДИСТАНЦІЙНА ШКОЛА

Афоризм дня

Всім, доброго дня

Онлайн всього: 11
Наших гостей: 11
Користувачів: 0

Зареєструватись

Шкільне відео

Пошук на сайті