ПРИРОДНИЧИЙ КВЕСТ
Природничий квест (від англ. quest — пошук) — жанр
інтелектуально-логічних ігор. Інтерактивна форма роботи полягає в розгадуванні
різноманітних загадок, пошуку відповідей на запитання, виконанні завдань з
біології, географії, хімії, екології.
Гра
для тих, хто віддіає перевагу активному пізнанню, цінує самостійну роботу учнів,
кому набридли щоденність і сірість, для тих, хто жадає нових пізнавальних відчуттів.
Дана
форма роботи потребує попередньої підготовки, настрою команд-учасниць, чітке
пояснення правил. Призначена для тих, хто готовий спробувати себе, хто вміє
довіряти своїй команді і працювати в кооперативних группах. В залежності від
змісту запропонованих завдан дає змогу виявити таланти, творчі здібності,
креативність, мобільність учнів, сприяє перевірці сформованих ЗУН та
компетентностей школярів.
Суть
гри Квест – як особиста так і командна гра, кожна команда
складається з 3-5 чоловік. Квест полягає
в послідовному виконанні різних логічних завдань. Мета завдання - знайти код,
що дозволяє перейти до наступного рівня. Після завершення чергового завдання
команди переходять до виконання наступного. Вкінці кожного рівня завдань учні
отримують шматочок карти, коду, літери-шифру, які під кінець гри потрібно
зібрати і розгадати ключове слово.
Переможцем
стає той, хто першим правильно виконає всі завдання і розгадає ключове слову,
збере карту, тощо.
Квест
надає широкі можливості і для вияву творчості, креативності
вчителя-предметника.
На
початку гри всі учасники одночасно отримують однакові завдання, в результаті
виконання яких необхідно першими дійти до фіналу. Завдання зв′язані в одну
сюжетну лінію, але розкидані по всій школі, спортзалу, спортивній площадці,
тощо, де проводиться гра. Гра дуже динамічна, постійна зміна подій і місць не
дає нудьгувати і сприяє запам’ятовуванню навчального матеріалу надовго.
Переваги квесту:
·
Квест дозволяє школярам дізнатися один про одного в
умовах необхідності ухвалення швидких і адекватних рішень;
·
виявляє приховані якості учнів, якості прихованих
лідерів, інтелектуалів, логистіков, схильності і звички людей.
·
пізнавальні етапи гри дозволяють спільно пережити
емоційні сплески, що психологічно зближує учасників події.
·
Інтелектуальні етапи дозволяють розвинути ерудицію і
проявити винахідливість.
·
Ігрові завдання викликають масу
позитивних емоцій і радісних спогадів, сприяють розвитку комунікативних
якостей.
ЗРАЗОК
ЗАВДАННЯ ПРИРОДНИЧОГО КВЕСТУ
(проводиться
у приміщенні школи протягом перерв)
Кооперативна
група - І
Опис
завдання
|
Відповідь
(біол.-географ. поняття, термін, процес)
|
№
кабінету про який йде мова
|
Ключовий
шифр (літери, які утворюють ключове слово)
|
Це приміщення облюбував представник класу
ракоподібних , який з першого погляду вражає всіх гостей своїми розмірами.
|
|
|
|
В цьому кабінеті отримала прописку людина, чий дивовижний
сон визначив подальший розвиток всієї науки.
|
|
|
|
Звичайно, ця об’ємна модель зображає всю
земну поверхню, але у цьому приміщенні вона зображує державу в якій ми
живемо.
|
|
|
|
Саме з цього приміщення починається обмін
речовин і енергії між організмом і навколишнім середовищем.
|
|
|
|
Зменшене зображення ключових країн Європи у
масштабі та за допомогою умовних знаків постійно прикрашає стіни цього
кабінету.
|
|
|
|
В додатковому приміщенні до основного
кабінету знаходиться палата мір
|
|
|
|
В цьому приміщенні навчаються діти,
характерною ознакою яких є початок заміни молочних зубів на постійні
|
|
|
|
|