Співпраця вчителів ШМО та ВНЗ як умова інноваційного розвитку
сучасної освіти
Або ми навчимося взаємодії та співпраці, або спричинимо власне вимирання
У стінах школи учням, вперше у їхньому житті, пропонується освоїти систематичне наукове знання. Розділяючи думку Л.С. Виготського: «Новий тип узагальнення вимагає нового типу спілкування», тому у Криворізькій загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів № 44 старшокласники з метою: формування навичок
пошуково-дослідної діяльності, просвітницької, профорієнтаційної роботи, залучаються у нові для них форми співпраці з працівниками, викладачами, студентами ВНЗ
різних рівнів.
Так, адміністрацією КЗШ І – ІІІ
ступенів № 44 укладені угоди про різносторонню співпрацю з ДВНЗ «Криворізький національний університет» (договір
№21 від 02.03.2012р. Терміном дії до 31.12.2015 р.), Криворізьким педагогічним інститутом (угода від 10.04.2011 р. Терміном дії до 10.04.2016 р.), Криворізьким державним комерційно –
економічним технікумом (договір №48 від
01.12.2011р.). І, хоча, викладачі ВНЗ не виступають науковими
керівниками учнівських робіт, не викладають у нашій школі дисципліни, гуртки чи
спецкурси, разом з тим: систематично проводяться профорієнтаційні екскурсії,
організовуються Дні відкритих дверей.
Педагоги школи тісно співпрацюють
з географічним факультетом КПІ ДВНЗ «Криворізький
національний університет», що і стало поштовхом до запровадження географічного
профілю у закладі. Так, у КЗШ І – ІІІ ступенів № 44 неодноразово проходили практику
студенти ІV
курсу, викладачі географічного факультету надають консультації при оформленні
результатів науково-дослідної діяльності та рецензують учнівські роботи,
вносячи свою лепту у виховання інтелектуальної еліти Криворіжжя.
Підтвердження плідної співпраці КЗШ І – ІІІ ступенів № 44 з ВНЗ різних
рівнів слугує результативність участі учнів старших класів у інтелектуальних та
творчих конкурсах географічного спрямування. Зокрема, обласний
конкурс «Дніпропетровщина – лідер-регіон», міський конкурс-захист науково-дослідницьких
робіт «Юний економіст», районний
та міський тури Всеукраїнської історико-географічної експедиції «Історія міст і сіл України», «Моя
Батьківщина –Україна» та ін. Позитивним аспектом співпраці є ї участь школярів
у роботі ДВ МАН |