Пн
20.01.2025
06:14
Вітаю Вас Гість
RSS
 


Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
МЕНЮ веб-порталу

Інтерактивне ШМО

КОРИСНО







Нарадчий куточок
Чи потрібні ШМО вчителів?

Всього відповідей: 127

І ми під рукою

Код нашої кнопочки

Впевнені, один в полі не воїн. Пишіть нам і обмінюємось банерами. Раді співпраці!


Головна » Файли » Аналіз самоосвітньої діяльності педагогів ШМО

Застосування ТЗН на уроках математики, як засіб підвищення якості навчання
16.08.2012, 21:59

А      Аналіз результативності самоосвітньої діяльності вчителя-предметника з теми: «Застосування ТЗН на уроках математики,  як засіб підвищення якості навчання»

 

Ужва О.О.

Вчитель математики

 

         Сьогодні залишається відкритим питання: "Як же найефективніше використати потенційні можливості сучасних інформаційних і комунікаційних технологій при навчанні школярів, у тому числі, при навчанні математиці"?. Тому методична проблема, над якою я працювала цього року, це - "Застосування ТЗН на уроках математики, як засіб підвищення якості навчання ".

         Цілі використання комп'ютера на уроках математики наступні: розвиток міжпредметних зв'язків математики і інформатики; формування комп'ютерної грамотності; розвиток самостійної роботи учнів на уроці; реалізація індивідуального, особово-орієнтованого підходу.

         Мої завдання як учителя математики наступні:

· Забезпечити фундаментальну математичну підготовку дітей;

· Формувати інформаційну і методичну культуру, творчий стиль діяльності учнів;

· Підготувати учнів використати інформаційні технології і інші інформаційні структури.

         Застосування ТЗН  на уроках математики дає можливість учителеві скоротити час на вивчення матеріалу за рахунок наочності і швидкості виконання роботи, перевірити знання учнів в інтерактивному режимі, що підвищує ефективність навчання, допомагає реалізувати увесь потенціал особи - пізнавальний, моральний, творчий, комунікативний і естетичний, сприяє розвитку інтелекту, інформаційної культури учнів.

         Пам'ятаючи слова К. Ф. Гауса про те, що "математика - наука для очей, а не для вух", вважаю, що математика - це один з тих предметів, в якому використання ТЗН може активізувати усі види учбової діяльності: вивчення нового матеріалу, підготовка і перевірка домашнього завдання, самостійна робота, перевірочні і контрольні роботи, позакласна робота, творча робота. На базі використання ТЗН багато методичних цілей можуть бути реалізовані більш ефективно.

         Інформаційна технологія, на думку Г.К. Селевко може бути реалізована в трьох варіантах:

·         як "проникаюча" (використання комп'ютера при вивченні окремих тем, розділів, для вирішення окремих дидактичних завдань);

·         як основна (найбільш значима у використовуваній педагогічній технології);

·         як монотехнологія (коли усе навчання і управління учбовим процесом, включаючи усі види діагностики, контролю і моніторингу, спираються на застосування комп'ютера).

         Звичайно, ідеальний варіант, до якого прагне кожен учитель монотехнологічне навчання, тобто самостійна учбова робота дитини в інтерактивному середовищі навчання, використовуючи готові електронні учбові курси. Використання інформаційних технологій необхідно розглядати в нерозривній єдності усіх складових освітнього процесу :

·         створення уроків з використанням ІТ;

·         творча проектна робота учнів;

·         дистанційне навчання, конкурси;

·         бібліотека, ресурси Інтернет;

·         соціально - психологічний моніторинг становлення особи учня;

·         творча взаємодія з педагогами.

Зміст інноваційної діяльності

         Мною було проведено  опитування учнів з метою визначення мотиву учбової діяльності, типу пам'яті, мислення.

         Була проведена діагностика сформованості учбової діяльності класів, в яких я працюю.

         За результатами діагностики учні класу діляться на групи:

·         позитивно відносяться до навчання і добре володіють прийомами учбової діяльності;

·         позитивно відносяться до навчання, але не володіють прийомами учбової діяльності;

·         негативно відносяться до навчання, але володіють прийомами учбової діяльності;

·         негативно відносяться до навчання і не володіють прийомами учбової діяльності.

         Ділення на групи умовно і в процесі навчання вчаться переміщаються з групи в групу. Але до якої б групи не був віднесений учень доцільність і ефективність роботи на уроці з використанням комп'ютерних технологій очевидна. Було встановлено, що урок з комп'ютерною підтримкою подобається 90 % учнів з 5 по 11 клас, працювати з учителем подобається 47 % учням, а робота в групах - 25%. Цікавість роботи самостаятельно виявили тільки учні старших класів і склали приблизно 35%.

         Встановлено, що  в молодших класах переважає швидше інтерес, деяка інтрига, дух змагання, то учні старших класів керуються особистими інтересами, уміннями, навичками роботи.

Форми використання ТЗН

         В процесі викладання математики, технічні засоби  можуть використовуватися в різних формах. Використовувані мною напрями можна представити у вигляді наступних основних блоків:

·         мультимедійні сценарії уроків;

·         перевірка знань на уроці;

·         позаурочна діяльність

         Мультимедійні сценарії уроків Одно з переваг використання ТЗН являється різке збільшення часу самостійної роботи. Такий процес навчання дозволяє розвивати мислення, активізувати розумові процеси. Робота буде творчою, якщо в ній проявляється власний задум учнів, ставляться нові завдання і самостійно вирішуються за допомогою знань, що знову добуваються.

         Практикую проведення таких уроків як при викладі нового матеріалу, так і при повторенні пройденого.

         Мною були проведені такі відкриті уроки: "Лгарифмическая функція, її графік і властивості" урок засвоєння нових знань, 11 клас, "Правильні многогранники і їх роль в житті людини" урок пояснення нового матеріалу, 9 клас.

Тестування з використанням комп'ютера.

         Учитель заздалегідь вводить в комп'ютери тест і пропонує учням виконати. Учень працює самостійно впродовж 5-10 хвилин. Об'єм і характер завдань дозволяють виявити знання за 5-10 хвилин. Подібну роботу на дошці або в зошиті учень здатний виконати впродовж 15-20 хвилин.

         На одно завдання є декілька варіантів відповідей. При помилковій відповіді учня з'являється підказка: відповідне правило і приклади. При повторній помилці з'являється правильна відповідь. Послідовність помилкових дій учня супроводжується виведенням на екран коментарів. Робота закінчується виведенням на екран статистичної інформації про кількість помилок і виставлену оцінку. У результаті, учитель бачить реальні знання, а у учнів немає претензій до учителя за виставлену відмітку.

         Такого роду тестування я провела в 5 класі при перевірці знань по темі: "Натуральні числа". Тести були розроблені за допомогою програми Exsel.

         Застосовуючи ТЗН, організовую таким, що таким, що вчиться роботу над презентаціями, проектами. Під час виконання такої роботи учні показують не лише основний засвоєний матеріал, але і відомості з додаткової літератури, зв'язок з іншими предметами, застосування до рішення практичних завдань у фізиці, хімії. Вчаться аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки. І що важливо, грамотно і красиво оформляти свою роботу.

         Такого роду робота була проведена в 9 класі після вивчення теми: "Многогранники і тіла обертання". Де  були приготовані макети фігур, зроблені своїми руками, презентації по розділах: "Многогранники в космосі", "Многогранники в природі", "Многогранники у біології", "Многогранники в мистецтві", "Многогранники в архітектурі", . Ті ж розділи були запропоновані і для тіл обертання. Діти повинні були не лише підготувати презентацію, але і захистити її у вигляді доповіді.

         Застосування інформаційних технологій на уроках і в позаурочній діяльності розширює можливості творчості як учителя, так і учнів, підвищує інтерес до предмета, стимулює освоєння учнями досить серйозних тем по інформатики, що, у результаті, веде до інтенсифікації процесу навчання.

         З вище сказаного витікає, що знання засвоюються учнем завдяки його власній діяльності, організовуваній і керованій так, щоб учень мав перед собою реальні орієнтири, що дозволяють йому здійснювати усі дії правильно і одночасно контролювати себе.

Категорія: Аналіз самоосвітньої діяльності педагогів ШМО | Додав: Зінуля
ДИСТАНЦІЙНА ШКОЛА

Афоризм дня

Всім, доброго дня

Онлайн всього: 23
Наших гостей: 23
Користувачів: 0

Зареєструватись

Шкільне відео

Пошук на сайті