Пн
20.01.2025
10:26
Вітаю Вас Гість
RSS
 


Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
МЕНЮ веб-порталу

Інтерактивне ШМО

КОРИСНО







Нарадчий куточок
Чи потрібні ШМО вчителів?

Всього відповідей: 127

І ми під рукою

Код нашої кнопочки

Впевнені, один в полі не воїн. Пишіть нам і обмінюємось банерами. Раді співпраці!


Головна » Файли » Методична скарбничка » Нормативна база

Положення про міський конкурс програм факультативних занять
09.04.2013, 15:48

Положення

про міський конкурс програм факультативних занять,

гурткової та інших форм позакласної й позашкільної роботи

з організації допрофільної підготовки та профільного навчання

Загальні положення

          Міський конкурс програм факультативів, гурткової та інших форм позакласної й позашкільної роботи з організації допрофільної підготовки  та профільного навчання загальноосвітніх навчальних закладів (далі Конкурс) проводиться з метою популяризації педагогічних здобутків, ефективних освітніх та виховних технологій, використання можливостей змісту шкільних предметів варіативної частини навчального плану для формування в учнів компетентностей відповідно до їхніх освітніх та професійних інтересів і створення якісного навчально-методичного забезпечення для запровадження профільної освіти.

Мета та завдання Конкурсу

Завданням Конкурсу є відбір кращих навчальних програм факультативів профільного спрямування для учнів 8-11 класів загальноосвітніх навчальних  закладів, зміст яких сприяє:

        вибору напрямку чи профілю навчання у старшій школі;

        поглибленню та розширенню знань з профільних предметів;

        розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів, нахилів, здіб­ностей і потреб учнів;

        забезпеченню наступно-перспективних зв'язків між загальною середньою і професійною освітою відповідно до обраного профілю;

        забезпеченню умов для життєвого та професійного самовизначення шко­лярів, свідомого вибору й оволодіння ними майбутньою професією;

        забезпечення профільної прикладної і початкової професійної спеціаліза­ції навчання;

        побудові індивідуальних освітніх траєкторій;

        підготовці до зовнішнього незалежного оцінювання та державної підсум­кової атестації випускників загальноосвітніх навчальних закладів:

Організатори Конкурсу

     управління освіти і науки виконкому Криворізької міської ради;

                   комунальний заклад «Інноваційно-методичний центр».

                                  Умови участі в Конкурсі

У Конкурсі можуть брати участь як окремі автори, так і авторські колективи навчальних закладів.

Для участі в Конкурсі необхідно надіслати в електронному та  паперовому вигляді  програми факультативу, або іншій варіант конкурсної роботи та анкету-заявку встановленої форми в оргкомітет міського етапу Конкурсу.

Заявка на участь в міському конкурсі

 

Назва рукопису програми, клас, напрям, профіль

 

Автор (прізвище, ім'я, по батькові)

 

Місце роботи, посада, кваліфікаційний рівень, звання, учений ступінь

 

Адреса, телефон

 

 

Вимоги до конкурсних матеріалів

Основними вимогами до навчальних програм факультативів є:

        короткотривалість (17-35 годин);

        відповідність віковим особливостям учнів;

        науковість змісту;

        практична спрямованість;

        формування дослідницьких умінь;

        зв'язок зі шкільною програмою;

        можливість застосування інтерактивних методів навчання.

 

Вимоги до структури навчальної програми

1. Вимоги до структури навчальної програми визначені розділом II Порядку розроблення й запровадження навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів (лист Міністерства освіти і науки України від 12.12.2002 №1/9-556 «Порядок розроблення й запровадження навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів»).

2. Структура й зміст навчальних програм

2.1.   Навчальні програми мають такі розділи:

І. Пояснювальна записка.

II. Зміст навчального матеріалу й вимоги до рівнів навчальних досягнень.

III. Додатки (за потребою).

2.2.   У пояснювальній записці визначаються цілі й завдання вивчення навчального предмета, дається стисла характеристика її структури та окремих складових, перелік змістових ліній, концентровано розкриваються особливості організації вивчання програмового матеріалу тощо.

2.3. Розділ програми «Зміст навчального матеріалу» формується на основі державного стандарту відповідної освітньої галузі. Він містить дидактично обґрунтовану систему компетентностей, відібраних з однієї або кількох галузей

науки, техніки, мистецтва, виробничої діяльності людини, що має бути реалізована під час вивчення даної навчальної дисципліни.

Навчальний матеріал розподіляється за розділами й темами по класах за роками навчання з деталізацією їхнього змісту та визначенням орієнтовної кількості годин на вивчення.

2.4. Кожний розділ навчального матеріалу має містити опис навчальних досягнень учнів у процесі його вивчення відповідно на початковому, середньому, достатньому та високому рівнях.

2.5. Зміст навчального матеріалу навчальних програм може мати додаткові рубрики, що конкретизують цілі і завдання даного предмета й відображають його специфіку, роль і місце в системі загальноосвітньої підготовки учнів, формування особистості.

Такими рубриками можуть бути списки художніх творів для вивчення напам'ять та самостійного читання, картографічних матеріалів, нормативно-правових актів і документів, що вивчаються; вимоги щодо практичного оволодіння видами мовленнєвої діяльності, видів письмових робіт для розвитку зв'язного мовлення; переліки практичних і лабораторних робіт, демонстраційних дослідів; тематика екскурсій у природу та на виробництво, лабораторного практикуму, дослідницьких та весняно-літніх робіт, а також об'єкти праці тощо.

2.6. Програма має передбачати резерв навчального часу, який використовується на розсуд вчителя для реалізації змісту.

2.7. Доцільно зміст навчального матеріалу програми подавати у вигляді таблиці разом із вимогами до рівня підготовки учнів.

 

Зміст навчального матеріалу

Вимоги до рівня підготовки учнів

Розділ (кількість годин)

описує

Тема (кількість годин)

наводить приклади

Зміст навчального матеріалу (теми)

пояснює

Перелік практичних і лабораторних

порівнює

робіт, лабораторного практикуму

характеризує

 

спостерігає

 

використовує

 

розв'язує

 

дотримується правил

 

класифікує

 

аналізує

 

оцінює

 

виносить судження

 

обґрунтовує та ін.

 

Підбиття підсумків та відзначення переможців

Організаційний комітет приймає всі надіслані на Конкурс матеріали, організовує роботу журі.

Журі Конкурсу визначає критерії відбору кращих робіт, забезпечує їх якісне оцінювання. Згідно з висновками журі організатори здійснюють нагородження переможців (І, ІІ, ІІІ місце) Конкурсу. Всі учасники Конкурсу отримають відповідні дипломи, переможці будуть нагороджені грамотами управління освіти і науки виконкому Криворізької міської ради.

Категорія: Нормативна база | Додав: Зінуля | Теги: міський конкурс
ДИСТАНЦІЙНА ШКОЛА

Афоризм дня

Всім, доброго дня

Онлайн всього: 6
Наших гостей: 6
Користувачів: 0

Зареєструватись

Шкільне відео

Пошук на сайті