Аналіз
результативності самоосвітньої діяльності вчителя-предметника з теми:
«Креативний
підхід у навчанні інноваційної особистості школяра, підсилення практичної
спрямованості курсу фізики через інтеграційно-орієнтовні технології навчання»
Кремень
М.А.
Вчитель
фізики та інформатики
Інтегроване навчання як ніяке інше закладає нові умови діяльності
вчителів та учнів, є діючою моделлю активізації інтелектуальної діяльності та
розвиваючих прийомів навчання. Інтеграція зобов’язує до використання
різноманітних форм викладання, що має великий вплив на ефективність сприйняття
учнями навчального матеріалу, вона стає для всіх її учасників – вчителів, і
учнів, і батьків, і адміністрації - школою співпраці та взаємодії, що допомагає
разом просуватися до спільної мети. Тому використовую інтерактивні методи
навчання на протязі всього навчального
року, а саме при викладанні таких тем:
- коливання і дихання;
- кровообіг. Закон Бернуллі;
- око – оптичний прилад;
- геометричний і фізичний зміст похідної;
- електричний струм у рідинах, закони електролізу;
- кінетична та потенціальна енергія води водоспаду.
Ініціативу інтеграції продовжую і в позаурочній роботі. Так під час
проведення тижня природничих наук мною було проведено позакласний захід
«Найкращий знавець фізики», завдання якого поєднували між собою такі предмети
як: математика , інформатика, біологія, географія, астрономія.
Практика роботи показала плідність інтеграції. Тому
узагальнивши набутий матеріал я вирішив
поділитись ним зі своїми колегами в межах районного семінару: «Спектральна гам
педагогічних досягнень вчителів в інтегрованому природничо-математичному
освітньому просторі. Архітектоніка сучасних інтегрованих уроків – шлях до
збагачення до профільної та профільної освіти». Тема виступу: «Формування інформаційно –
комунікативних компетенцій сучасної креативної особистості школярів засобами
ІКТ в інтегрованому фізико-математичному просторі».
Застосування інтеграційних форм
навчання сприяє налагоджуванню взаєморозуміння і поліпшенню співпраці
викладачів та учнів у процесі навчання, дає можливість ширше використати
потенційні можливості змісту навчального матеріалу та розвинути здібності
учнів. Так, учні 9 класу Сорогін І. Та Щербенюк В. Стали презерами конкурсу
фільмів та анімацій «Аніграфьонок – 2013». |