Пн
20.01.2025
06:07
Вітаю Вас Гість
RSS
 


Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
МЕНЮ веб-порталу

Інтерактивне ШМО

КОРИСНО







Нарадчий куточок
Чи потрібні ШМО вчителів?

Всього відповідей: 127

І ми під рукою

Код нашої кнопочки

Впевнені, один в полі не воїн. Пишіть нам і обмінюємось банерами. Раді співпраці!


Головна » Статті » Діагностика методичної підготовки та професійних потреб вчителів

Стресостійкість педагогів: небезпеки, діагностика та рекомендації

Стресостійкість педагогів:

небезпеки, діагностика та рекомендації

Поняття «стресостійкість» останнім часом використовується повсюдно досить часто. Не обійшло воно й вчителів.

Стресостійкість - це певне поєднання особистісних якостей, що дозволяють переносити стресові ситуації без неприємних наслідків для своєї діяльності, особистості та оточуючих.

 Усіх людей можна умовно розділити на 4 групи по стресостійкості.

Стресостійкі люди завжди готові до будь-яких змін і з легкістю їх приймають. Вони запросто долають труднощі в кризових ситуаціях.

Стрессонеустойчівим людям складно адаптуватися до змін, їм складно міняти свою поведінку, установки, погляди. Якщо щось пішло не так, то вони вже знаходяться в стані стресу.

Стрессотреніруемие люди загалом готові до змін, але тільки не до миттєвим і не до глобальних. Цим людям властиво адаптуватися до навколишнього оточення поступово, без різких рухів, але якщо це неможливо, то вони легко впадають в депресію. Якщо ж ті самі ситуації, що викликають стрес, повторюються, то стрессотреніруемие звикають до них і реагують на них вже більш спокійно.

Стрессотормозние люди не стануть мінятися під впливом зовнішніх подій, вони мають тверді позиції і свої світоглядні установки. Однак такі люди можуть піти на одноразове зміна психотравмуючої сфери життя. Якщо ж стреси постійно супроводжують таку людину, то він губиться.

 Але чому одна людина є стресостійким, а іншого таким назвати не можна? Вчені техаського університету провели дослідження на мишах і з'ясували, чому деякі схильні до стресу більше, ніж інші.

 У ході дослідження вчені спостерігали за поведінкою кількох миролюбних мишок і однієї забіякуватої, яких попередньо закрили в одній клітці. За результатами спостереження виявилося, що через 30 днів співжиття мирних мишок з забіяк частина мишей відчувала сильний стрес після взаємодії з агресивним гризуном. Інша частина ж, навпаки, дуже швидко відновлювалася.

 Порівнюючи і тих, і інших мишок, вчені виявили, що в мозку ранимих гризунів рівень нейротрофічного фактора головного мозку (речовини, що підтримує і стимулює розвиток нейронів) був підвищений. Стресостійкі мишки мали нормальний рівень цього фактора.

 Трохи раніше вчені виявили, що підвищений рівень нейротрофічного фактора головного мозку спостерігався у людей зі схильністю до депресивних станів.

 Але не треба думати, що стресостійкість - це тільки вроджена якість, воно дуже добре піддається тренуванню, чому присвячена багато тренінгові програми.

Категорія: Діагностика методичної підготовки та професійних потреб вчителів | Додав: Зінуля (16.08.2013)
Переглядів: 1948 | Теги: Стресостійкість, діагностика
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
ДИСТАНЦІЙНА ШКОЛА

Афоризм дня

Всім, доброго дня

Онлайн всього: 21
Наших гостей: 21
Користувачів: 0

Зареєструватись

Шкільне відео

Пошук на сайті