Пн
20.01.2025
06:01
Вітаю Вас Гість
RSS
 


Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
МЕНЮ веб-порталу

Інтерактивне ШМО

КОРИСНО







Нарадчий куточок
Чи потрібні ШМО вчителів?

Всього відповідей: 127

І ми під рукою

Код нашої кнопочки

Впевнені, один в полі не воїн. Пишіть нам і обмінюємось банерами. Раді співпраці!


Головна » Статті » Інноваційна діяльність педагогів

Формування життєвої компетентності учнів

Cтворення дидактичних умов використання проектної технології як засобу формування життєвої компетентності учнів 

Освіта XXI століття – це освіта для людини, її стрижень - розвиваюча, культуротворча         домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти й саморозвитку, уміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання і вміння для творчого розв'язання проблем.

         Зміни в суспільстві ведуть до змін пріоритетних напрямків функціонування загальноосвітніх навчальних закладів на засадах гуманізму,    демократії, взаємопова- ги, індивідуалізації, створення умов для саморозвитку і самонавчання, осмисленого визначення своїх можливостей і життєвих цілей.

         Школа має дати випускника, здатного самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці; грамотно опрацьовувати інформацію; бути комунікабельним, контактним у різних соціальних групах; самостійно працювати над розвитком власного інтелекту, культурного і морального рівня; критично та творчо мислити, генерувати нові ідеї; приймати рішення; планувати стратегію власного життя; швидко адаптуватися до будь-яких змін в оточуючому середовищі.     Доцільність використання проектної діяльності учнів на уроках математики як засобу формування життєвих компетентностей особистості.

         Метод проектів є одним із провідних засобів перетворення школи навчання в школу життя, оволодіння учнями навичками планування власної діяльності, навичками вибору засобів та шляхів її здійснення, формування та актуалізації життєвого досвіду учнів. Діяльність за проектом допомагає учню включитися в активну соціальну дію, подолати суб'єктно-об'єктну педагогічну парадигму. Проект - це результативна дія. Навчальний проект - послідовність взаємопов'язаних дій учнів, які виконуються впродовж встановленого обмеженого проміжку часу, що передбачає активну діяльність кожного учасника як складової спільної роботи, в результаті якої досягається певна мета та розв'язуються значущі проблеми.

         Метод проектів - не нове явище в педагогіці. Він виник на початку XX століття в американській школі, застосовувався й у вітчизняній дидактиці  (зокрема в 20-30-х роках).

         Застосування методу проектів пов'язане з прагненням учителів розв'язати основні проблеми уроку:

проблему, пов'язану з колективним способом організації навчання й індивідуальним характером сприймання, інтелектуальної діяльності, емоційного реагування та розвитку учня;

    проблему, пов'язану з організацією прямого та зворотнього зв'язку між учителем та учнями. її сутність полягає в тому, що прямий зв'язок (учитель - учень) є регулярним, а зворотний (учень -учитель) - нерегулярний, епізодичний;

    проблему, що виникає внаслідок протиріччя між вербальним характером навчання, під час якого учні слухають, читають, спостерігають, розв'язують запропоновані вчителем задачі, і завданнями різнобічного розвитку молоді, здатної до творчого мислення, активної перетворюючої діяльності;

    проблему, пов'язану з реальним обсягом конкретного навчального матеріалу, який необхідно засвоїти в межах програми, часом, необхідним для його вивчення, та тривалістю уроку;

    проблему, пов'язану з формуванням ключових компетентностей особистості.

         Основними вимогами до використання методу проектів є такі:

    наявність значущої в дослідницькому або творчому плані проблеми або задачі, що вимагає для свого розв'язання дослідницького пошуку;

    охоплювати достатній обсяг навчального матеріалу;

    наявність цікавих завдань;

    практична, теоретична, пізнавальна значущість очікуваних результатів;

    самостійна (індивідуальна, парна, групова) діяльність;

    визначення кінцевої мети проекту;

    визначення базових знань, необхідних для опрацювання проекту;

    структурування змістової частини проекту (із вказівкою поетапних результатів);

    використання дослідницьких методів (визначення проблеми та зумовлених нею завдань дослідження;

    висування гіпотез рішення, обговорення методів дослідження;

    оформлення кінцевих результатів;

    аналіз отриманих даних;

підведення підсумків (коригування, висновки).
Застосування    методу    проектів    в    процесі викладання шкільного курсу математики дає можливість: перетворити абстрактну математику (такою її бачить більшість учнів) на цікаву та особистісно значущу, що сприяє розвитку творчих здібностей особистості; активізувати навчально-пізнавальну діяльність учнів при вивченні математики; забезпечити зв'язок теоретичного матеріалу з його практичним застосуванням; надати учням більш повної самостійності; формувати ключові життєві компетентності: уміння вчитися, загальнокультурну, громадянську, підприємницьку, соціальну, інформаційно-комунікативну     та     компетенцію     збереження здоров'я;    значно    підвищити    результативність вивчення конкретної теми.

        У сучасних умовах функціонування загальноосвітніх навчальних закладів     метод навчальних         проектів буде широко впроваджуватись у навчально-виховний процес як метод, що сприяє формуванню ключових компетентностей учнів та є одним із шляхів середньої освіти до їх життя.

Категорія: Інноваційна діяльність педагогів | Додав: Зінуля (16.08.2013)
Переглядів: 1196 | Теги: життєві компетентності, Дидактичні умови, проектні технології
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
ДИСТАНЦІЙНА ШКОЛА

Афоризм дня

Всім, доброго дня

Онлайн всього: 8
Наших гостей: 8
Користувачів: 0

Зареєструватись

Шкільне відео

Пошук на сайті